Aktualności
Uproszczony 1% dla seniorów
2018-02-21

W tym roku już po raz drugi seniorzy, bez wypełniania deklaracji podatkowej, będą mogli przekazać 1 % swojego podatku na wybraną organizację pożytku publicznego. Zrobią to za pomocą oświadczenia PIT-OP.

Dla kogo przeznaczone jest PIT-OP?

Z rozwiązania tego mogą skorzystać emeryci lub renciści, którzy zostali rozliczeni przez organ rentowy na formularzu PIT-40A i nie uzyskali innych dochodów, które musieliby rozliczyć w zeznaniu podatkowym.

Jak to działa?

Do tej pory osoby, które otrzymały z ZUS-u PIT-40A i chciały przekazać swój 1% podatku wybranej organizacji pożytku publicznego musiały wypełnić całe zeznanie podatkowe. Teraz wystarczy złożyć krótkie oświadczenie PIT-OP. Wskazuje się w nim tylko numer wpisu do KRS tej organizacji, na którą chcemy przeznaczyć 1% podatku. Pozostałych formalności dopełni już urząd skarbowy.

To rozwiązanie jest nie tylko szybsze i prostsze, ale też bezpieczniejsze – pozwala bowiem uniknąć popełnienia błędów w zeznaniu rocznym (które wynikają choćby z przepisywania danych z informacji PIT-40A).

Kiedy i jak złożyć PIT-OP?

Wniosek można składać od 1 stycznia do 30 kwietnia 2018 r. w formie papierowej w swoim urzędzie skarbowym lub drogą elektroniczną (formularz online dostępny na Portalu Podatkowym lub aplikację e-Deklaracje Desktop).

Możliwość przekazywania 1% podatku na rzecz organizacji prowadzących działalność pożytku publicznego istnieje od 2003 roku. Na początku funkcjonowania tego rozwiązania skorzystało z niego jedynie 80 tys. Polaków przekazując nieco ponad 10 milionów zł. W ubiegłym roku w skali kraju ponad 13,6 miliona podatników złożyło w swoich deklaracjach podatkowych dyspozycję przekazania 1% podatku dla wybranej OPP na łączną kwotę ponad 660 milionów zł. Średnia wartość przekazanego podatku wyniosła 49 zł.

Mieszkańcy naszego województwa w ubiegłorocznej akcji rozliczeń przekazali na rzecz OPP niemal 61,5 mln zł (czyli prawie 10% wszystkich przekazanych środków).

Urząd Gminy Siedlec

adres Urządu Gminy Siedlec
Urząd Gminy Siedlec
Zbąszyńska 17
64-212 Siedlec


telefon Urządu Gminy Siedlec

tel. 68 384 85 21,
68 384 85 95,
68 384 84 72
fax. 68 384 84 73

ug@siedlec.pl

Urząd Gminy czynny:

poniedziałek 7:30 - 15:30, wtorek 7:30 - 17:00,
środa-czwartek 7:30 - 15:30, piątek 7:30 - 14:00

liczba odwiedzin: 14378343 online: 2
Copyright © Gmina Siedlec. - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zezwala się na wykorzystywanie materiałów zamieszczonych w witrynie w innych publikatorach, pod warunkiem podania źródła ich pochodzenia
projekt: Urząd Gminy Siedlec, wykonanie: MBEST 2015