Dzisiaj jest 27-04-2024
szukaj
szukaj
04kopia_(1713941321).jpg01kopia_(1713941246).jpg02kopia_(1713941254).jpg05kopia_(1713941323).jpg03kopia_(1713941318).jpg

Zwolnienie w podatku od nieruchomości dla przedsiębiorców

Wójt Gminy Siedlec informuje, że w Gminie Siedlec obowiązuje uchwała nr XVI/78/2015 Rady Gminy Siedlec z dnia 29 grudnia 2015 roku w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości dla przedsiębiorców na terenie Gminy Siedlec.

Zwolnieniu z podatku od nieruchomości podlegają:
1)    nowo wybudowane budynki, budowle lub ich części, przeznaczone do prowadzenia działalności gospodarczej,
2)    rozbudowane budynki i budowle przeznaczone do prowadzenia działalności gospodarczej – zwolnienie od podatku obejmuje rozbudowaną część budynku lub budowli.

Okres zwolnienia z podatku od nieruchomości wynosi 3 lata, począwszy od dnia powstania obowiązku podatkowego.

Wyjaśniam, iż dla budynków, budowli lub ich części oddanych do użytku w 2019 roku obowiązek podatkowy powstaje z dniem 01 stycznia 2020 roku.

Warunkiem udzielenia zwolnienia jest złożenie przez przedsiębiorcę najpóźniej w terminie 30 dni od dnia powstania obowiązku podatkowego do Wójta Gminy Siedlec następujących dokumentów:
1)    oświadczenie o przeznaczeniu przedmiotów opodatkowania do prowadzenia działalności gospodarczej,
2)    dokument potwierdzający oddanie budynku, budowli lub ich części do użytkowania,
3)    oświadczenie o braku zaległości wobec Gminy Siedlec,
4)    formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis,
5)    zaświadczenia lub oświadczenia o uzyskanej pomocy de minimis przyznanej w roku podatkowym, w którym podmiot ubiega się o zwolnienie oraz dwóch poprzedzających go latach.
6)    przedsiębiorcy będącymi osobami fizycznymi składają „Informację o nieruchomościach i obiektach budowlanych, gruntach rolnych i lasach” natomiast przedsiębiorcy będący osobami prawnymi składają deklaracje na podatek o nieruchomości według wzoru określonego uchwałą nr XIV/70/2015 Rady Gminy Siedlec z dnia 24 listopada 2015 roku w sprawie określenia wzorów formularzy dla podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego.

Druki deklaracji (informacji) dostępne są na stronie internetowej www.siedlec.pl , BIP -po lewej stronie w zakładce „Sprawy do załatwienia” (podatki i opłaty).

Zwolnienia nie stosuje się do:
1.    Przedsiębiorców posiadających zaległości z tytułu podatków oraz innych zobowiązań wobec budżetu Gminy Siedlec.
2.    Budynków przeznaczonych na działalność w zakresie handlu detalicznego o powierzchni użytkowej powyżej 250 m² oraz budowli z nimi związanych.

Ulga podatkowa dla przedsiębiorców stanowi pomoc publiczną i jest stosowana jako pomoc de minimis, na zasadach określonych we właściwym rozporządzeniu Komisji Europejskiej. Pomoc de minimis stanowi szczególną kategorię wsparcia. Całkowita kwota pomocy de minims przyznana jednemu przedsiębiorcy nie może przekraczać 200.000 euro w okresie trzech lat podatkowych.

Szczegółowych wyjaśnień w sprawie wyżej wymienionego zwolnienia można uzyskać w Urzędzie Gminy w Siedlcu, biuro numer 19 lub pod numerem telefonu 68 384 85 21 wew. 16.





Urząd Gminy Siedlec

herb ul. Zbąszyńska 17
64-212 Siedlec

tel. 68 384 85 21
68 384 85 95
68 384 84 72
fax. 68 384 84 73

ug@siedlec.pl

Deklaracja dostępności
Urząd Gminy czynny:

poniedziałek 7:30 - 15:30, wtorek 7:30 - 17:00
środa-czwartek 7:30 - 15:30, piątek 7:30 - 14:00
Strona główna
Kontakt
Copyright © Gmina Siedlec. - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zezwala się na wykorzystywanie materiałów zamieszczonych w witrynie w innych publikatorach, pod warunkiem podania źródła ich pochodzenia
Herb Siedlec
 liczba odwiedzin: 3039899      online: 1
© 2020 MBEST