Aktualności
Działa już tymczasowy profil zaufany
2020-05-05

Działa już tymczasowy profil zaufany. Założysz go bez wychodzenia z domu
- Jeśli chcesz załatwiać sprawy urzędowe elektronicznie, profil zaufany (PZ) to najlepszy sposób.
- Teraz możesz założyć go tymczasowo – na 3 miesiące – bez wizyty w punkcie potwierdzającym. Z urzędnikiem spotkasz się on-line, a wszystkie formalności załatwisz z domu.

Profil zaufany to bezpłatna metoda potwierdzania Twojej tożsamości w systemach elektronicznej administracji. Działa on jak tradycyjny podpis i umożliwia składanie dokumentów i wniosków do urzędów przez internet.

Standardowo profil zaufany założyć można na dwa sposoby:
- potwierdzając złożony wniosek on-line w systemie bankowości elektronicznej w jednym z 10 banków (lista dostępna jest na stronie pz.gov.pl),
- udając się do jednego z punktów potwierdzających.

W ostatnim czasie część osób – nawet jeśli chciała założyć profil – nie mogła jednak tego zrobić (ze względu na to, że nie ma konta w odpowiednim banku, lub chce chronić swoje zdrowie pozostając w domu i unikając bezpośrednich kontaktów). To z myślą o nich Ministerstwo Cyfryzacji przygotowało nowe rozwiązanie: tymczasowy profil zaufany. Nadawany jest on na 3 miesiące, bez konieczności wizyty w punkcie potwierdzającym. Zamiast tego, osoba zakładająca PZ zostanie poddana wideoweryfikacji, podczas rozmowy on-line z urzędnikiem w uzgodnionym w trakcie składania wniosku terminie.

Jak będzie wyglądała taka wideorozmowa?

Na Twój adres e-mail dostaniesz link do rozmowy video. Rozmowa odbędzie się za pomocą aplikacji wskazanej we wniosku. Urzędnik poprosi Cię o potwierdzenie, że dane we wniosku są prawdziwe i aktualne. Przedstawi zasady korzystania z tymczasowego profilu zaufanego i poprosi o okazanie dowodu tożsamości w taki sposób, by mógł przeczytać jego treść.

Jeśli cały proces przebiegnie pomyślnie, od tego momentu będziesz mógł korzystać z PZ. Potwierdzenie jego założenia dostaniesz na swój adres e-mail.

Wniosek o tymczasowy PZ złożysz tutaj.

Więcej o nowym rozwiązaniu znajdziesz na www.gov.pl.

Urząd Gminy Siedlec

adres Urządu Gminy Siedlec
Urząd Gminy Siedlec
Zbąszyńska 17
64-212 Siedlec


telefon Urządu Gminy Siedlec

tel. 68 384 85 21,
68 384 85 95,
68 384 84 72
fax. 68 384 84 73

ug@siedlec.pl

Urząd Gminy czynny:

poniedziałek 7:30 - 15:30, wtorek 7:30 - 17:00,
środa-czwartek 7:30 - 15:30, piątek 7:30 - 14:00

liczba odwiedzin: 16484429 online: 1
Copyright © Gmina Siedlec. - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zezwala się na wykorzystywanie materiałów zamieszczonych w witrynie w innych publikatorach, pod warunkiem podania źródła ich pochodzenia
projekt: Urząd Gminy Siedlec, wykonanie: MBEST 2015