Dzisiaj jest 03-07-2020
szukaj
szukaj

Wsparcie finansowe dla firm w ramach Tarczy Finansowej

Wsparcie finansowe dla firm w ramach Tarczy Finansowej
•    Przedsiębiorcy, których obroty spadły w związku z COVID-19, mogą skorzystać z pomocy finansowej w ramach Tarczy Antykryzysowej.
•    Podstawą weryfikacji wniosków i oświadczeń, które wpływają na przyznanie subwencji i jej wysokość, są rejestry publiczne – w tym również dane z deklaracji VAT.

W związku z uruchomieniem rozwiązań finansowych w ramach Tarczy Antykryzysowej, w wielkopolskich urzędach skarbowych utworzone zostały specjalne infolinie. Jeśli przedsiębiorca ma pytania lub wątpliwości dotyczące kwestii podatkowych związanych z procedurą przyznania subwencji, może skontaktować się ze swoim urzędem skarbowym. Numery infolinii związanych z programem pomocowym w ramach Tarczy Finansowej dla mieszkańców powiatu wolsztyńskiego można znaleźć w zakładce „Kontakt” na stronie internetowej Urzędu Skarbowego w Wolsztynie

Dodatkowo, 7 lipca zapraszamy na webinar „Tarcza antykryzysowa dla biznesu”, organizowany przez Ministerstwo Rozwoju i Polską Agencję rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) we współpracy z resortem finansów. Tematem konferencji on-line będą ułatwienia podatkowe w Tarczy Antykryzysowej, a nasi eksperci będą odpowiadać na pytania przedsiębiorców, przesłane za pośrednictwem strony PARP.

Więcej informacji o wideokonferencjach dla przedsiębiorców na stronie PARP.

***

Z Tarczy Finansowej Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR) mogą skorzystać firmy których m.in. przychody spadły w związku z COVID-19 po 1 lutego br. o co najmniej 25 proc. w dowolnym miesiącu, w porównaniu do poprzedniego miesiąca lub analogicznego okresu roku ubiegłego.

Podstawą weryfikacji wniosków i oświadczeń wpływających na przyznanie subwencji i jej wysokość w ramach Tarczy Finansowej, są rejestry publiczne (Krajowej Administracji Skarbowej, ZUS). Deklaracja przedsiębiorcy dotycząca obrotów firmy jest konfrontowana z danymi pochodzącymi z deklaracji VAT. Pamiętaj zatem, aby złożyć deklarację VAT przed złożeniem wniosku o pomoc z PFR – pozwoli to na prawidłową weryfikację. Deklaracje: VAT-7 za marzec br. i VAT-7K za I kwartał br. możesz składać od 1 kwietnia 2020 r., a deklarację VAT-7 za kwiecień – od 1 maja 2020 r.

Wsparcie finansowe otrzymywane w ramach Tarczy Finansowej określane jest jako subwencja finansowa. Subwencja ta podlega zwrotowi, przy czym w określonych przypadkach może zostać umorzona w części nieprzekraczającej 75%. Dla celów podatku dochodowego pomoc finansowa z PFR traktowana jest jak pożyczka. Więcej na temat skutków podatkowych otrzymanego wsparcia finansowego znajdziesz w komunikacie na www.wielkopolskie.kas.gov.pl.

Kompendium informacji o rozwiązaniach podatkowych w ramach Tarczy Antykryzysowej dostępne jest na stronie Ministerstwa Finansów.






Urząd Gminy Siedlec

herb ul. Zbąszyńska 17
64-212 Siedlec

tel. 68 384 85 21
68 384 85 95
68 384 84 72
fax. 68 384 84 73

ug@siedlec.pl


Urząd Gminy czynny:

poniedziałek 7:30 - 15:30, wtorek 7:30 - 17:00
środa-czwartek 7:30 - 15:30, piątek 7:30 - 14:00
Strona główna
Kontakt
Copyright © Gmina Siedlec. - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zezwala się na wykorzystywanie materiałów zamieszczonych w witrynie w innych publikatorach, pod warunkiem podania źródła ich pochodzenia
Herb Siedlec
 liczba odwiedzin: 16859      online: 1
© 2020 MBEST