Dzisiaj jest 20-10-2020
szukaj
szukaj
2_(1592247729).jpg3_(1592247731).jpgslide-11573813476_(1591637291).jpg

Dodatek solidarnościowy tylko do końca sierpnia

Tylko do końca sierpnia można wnioskować o dodatek solidarnościowy. Zakład Ubezpieczeń Społecznych wypłacił już 271 mln z tytułu tego dodatku. Do wielkopolskich placówek ZUS wpłynęło prawie 11,5 tys. wniosków o to świadczenie.
Dodatek solidarnościowy wynosi 1400 zł miesięcznie. O świadczenie można występować do 31 sierpnia. Dodatek można otrzymać najwcześniej za miesiąc, w którym osoba uprawniona złożyła wniosek.
Wypłata świadczenia następuje w ciągu kilku dni od złożenia wniosku. Z danych ZUS wynika, że częściej o środki wnioskują kobiety – 58 proc. Pod względem wieku największa liczba wniosków – ok. 32 proc. – pochodzi od osób między 26 a 35 rokiem życia.
O świadczenie mogą wnioskować osoby, z którymi z powodu Covid-19, po 15 marca 2020 r., pracodawca rozwiązał umowę o pracę za wypowiedzeniem lub, po tym terminie, ich umowa o pracę na czas określony, wygasła – informuje Marlena Nowicka – rzeczniczka prasowa ZUS w Wielkopolsce.
Warunkiem otrzymania dodatku solidarnościowego jest podleganie ubezpieczeniom społecznym z tytułu umowy o pracę przez łączny okres co najmniej 60 dni w br.
Świadczenie przysługuje również osobom bezrobotnym, czyli już zarejestrowanym w urzędzie pracy. Otrzymanie dodatku solidarnościowego oznacza zawieszenie wypłaty zasiłku dla bezrobotnych oraz stypendium na szkolenia lub podnoszenie kwalifikacji.
Za osobę pobierającą dodatek solidarnościowy opłaca się składki emerytalną i rentową, a także składkę zdrowotną. Płatnikiem składek na te ubezpieczenia jest ZUS. Nalicza je od kwoty dodatku solidarnościowego. Jednak składki nie pomniejszają wypłaty, ponieważ są finansowane z budżetu państwa.
O świadczenie można wnioskować wyłącznie drogą elektroniczną, czyli na Platformie Usług Elektronicznych ZUS (PUE). Informacja o przyznaniu prawa do dodatku solidarnościowego lub decyzja o odmowie będą dostępne na PUE ZUS.





Urząd Gminy Siedlec

herb ul. Zbąszyńska 17
64-212 Siedlec

tel. 68 384 85 21
68 384 85 95
68 384 84 72
fax. 68 384 84 73

ug@siedlec.pl


Urząd Gminy czynny:

poniedziałek 7:30 - 15:30, wtorek 7:30 - 17:00
środa-czwartek 7:30 - 15:30, piątek 7:30 - 14:00
Strona główna
Kontakt
Copyright © Gmina Siedlec. - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zezwala się na wykorzystywanie materiałów zamieszczonych w witrynie w innych publikatorach, pod warunkiem podania źródła ich pochodzenia
Herb Siedlec
 liczba odwiedzin: 229984      online: 1
© 2020 MBEST